jurnale pentru femei

Scarlett O'Hara si un fotograf profesionist pentru nunta

Ca vreau sau ca nu vreau sa recunosc, una dintre cartile care mi-au marcat viata este Pe aripile vantului. Am citit-o in adolescenta, am citit-o pe la 30 de ani, am recitit-o de curand (in urma cu doi, trei ani). Mi-a placut la fel de mult. Faptul ca m-am putut uita in spate, la felul in care am gandit si am trait, m-a facut sa inteleg ca anumite lucruri le-am facut influentata fiind de acea carte. Mi-am dat seama ca am luat anumite decizii in viata de parca eu insami as fi fost Scarlett O'Hara. E greu sa recunosti asa ceva, e greu sa crezi ca fapte si personaje inventate de cineva iti pot schimba la un moment dat cursul vietii, insa acest lucru chiar se intampla. Tin minte ca in adolescenta visam cu ochii deschisi la un barbat fara chip, un soi de Ashley doar al meu, un barbat pe care sa il iubesc cu toata fiinta mea si care sa ma poarte pe aripile iubirii pana la final. In gand? In imaginatie? Visam la o nunta deosebita cu un om pentru care sa simt ceea ce nici o femeie nu mai simtise, cu un om care sa ma iubeasca asa cum nici un barbat nu a mai iubit. Nu stiu daca pe atunci ma gandeam ca este nevoie de un fotograf profesionist pentru o nunta reusita, dar ma puteam vedea batrana, zambind pozelor din albumul de nunta, alaturi de iubitul meu imaginar. 

Apoi am crescut si am inteles ca am furat de la Scarlett nu puterea de a visa aiurea in tramvai, ci mai degraba acel "ma voi gandi la asta mai tarziu". Avea dreptate. Uneori, mai tarziu lucrurile se rezolva de la sine. Si daca nu se rezolva, creierul are timp sa se linisteasca si sa gaseasca cele mai bune solutii pentru rezolvarea problemelor care apar in viata. Probabil tot de la Scarlett O'Hara am luat si curajul de a sfida societatea atunci cand s-a pus contra dorintelor mele. Nu stiu cat de tare am reusit sa ii sochez pe altii, nu stiu daca am reusit sa ma ridic la inaltimea personajului imaginat de Margaret Mitchell, dar cu siguranta pot spune ca uneori, de-a lungul vremii, mi-as fi dorit sa pot avea alaturi un fotograf profesionist care sa surprinda mutrele celor mirati / socati / scandalizati de alegerile mele. Nunta nu am facut. Probabil ar fi fost o nunta atipica. nu mi-a placut niciodata sa merg cu valul, cu multimea. Bine, nici sa ies in evidenta prea tare nu mi-am dorit, cu toate ca am reusit de cateva ori in aceasta viata. Daca as fi facut nunta, habar nu am daca ar fi fost sau nu reusita, dar cu siguranta pot spune ca nu ar fi avut loc la un salon de nunti, nu ar fi respectat intocmai traditia de prin partile noastre si nu ar fi fost prea usor uitata de catre invitatii mei. 

Voi, indiferent ce fel de nunta veti alege sa faceti, nu uitati ca veti avea nevoie oricum de un fotograf profesionist pentru o nunta reusita. Il gasiti usor, cu doar un clic pe linkul din acest articol, un articol pe care nu mi-as fi imaginat vreodata ca il voi scrie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu