jurnale pentru femei

Ucenicul asasinului, de Robin Hobb

Ucenicul asasinului, de Robin Hobb - o carte fantasy care pe mine m-a fascinat si m-a facut sa imi doresc mai mult si mai mult... Ciudat este ca primele pagini nu au avut puterea de a ma prinde in poveste, dar ma felicit pentru rabdarea de care am dat dovada. As fi ratat una dintre cele mai bune carti fantasy citite vreodata daca renuntam la ea inainte de vreme. 

Bastardul FitzChivalry este un personaj captivant, ale carui ganduri si aventuri reusesc sa tina cititorul cu sufletul la gura pe parcursul intregii carti. Am mers alaturi de el, pas cu pas, prin toate cotloanele castelului Buckkeep, am invatat impreuna cu el sa pretuiesc anumiti oameni si sa ma feresc de altii si am trait, parca aievea, momentele în care comunica telepatic cu dragalasul Curiosul si mai apoi cu Ochi Întunecați (despre Ochi Intunecati voi vorbi mai mult altadata, caci apare in alt volum). Cale de vreo cinci cărți fantasy nu mi-a fost foame, nu mi-a fost sete, nu mi-a fost somn, n-am știut dacă ninge sau e caniculă, dacă e noapte sau zi.

Ucenicul asasinului nu este o carte obisnuita. Are puterea de a te subjuga, de a te face sa intri adanc in poveste si sa iti doresti ca povestea sa mearga mai departe. Inzestrat atat cu Har, cat si cu Mestesug, bastardul FitzChivalry creste si invata la curtea regelui tainele meseriei de asasin. In acelasi timp invata si cum sa se fereasca de pericolele la care numele si statutul sau il expun permanent. Tratat de multe ori cu dispret, bastardul lui Chivalry sufera in singuratatea camerei si a gandurilor, iar acest lucru ii faciliteaza comunicarea prin Har.

Cartea fantasy Ucenicul asasinului poate fi comandata de AICI.



"Mi-am adus aminte dintr-odată cum decursese discuţia aceea. După ce Curiosul ne trădase fără să vrea. Vorbise despre el ca despre opusul simţului meu comun cu al animalelor. Acelaşi care îmi dezvăluise transformarea suferită de locuitorii din Forge. Oare dacă îl învăţam pe unul dintre ei, scăpăm de celălalt? Sau era o pierdere? M-am gândit la legătura mea cu caii şi cu câinii când Burrich nu stătea prin preajmă. Mi-am adus aminte de Curiosul, într-un amestec de afecţiune şi durere. Nu mă mai apropiasem niciodată atât de mult de o altă fiinţă vie. Oare Meşteşugul îmi va tăia această legătură?"

"Auzind vocea stăpânului, câinele se ridică şi veni să se gudure. Ridică privirea spre mine. Era Curiosul. M-am uitat lung la el. Ochii lui arămii îmi întoarseră privirea. L-am cercetat blând cu mintea. Nedumerit la început, în clipa următoare mă acoperi cu un val de căldură familiară. Era câinele lui Rurisk acum, fără îndoială; nu mai exista relaţia aceea strânsă dintre noi. Dar îmi oferi multă afecţiune şi amintiri duioase de pe vremea când eram pui amândoi. M-am lăsat într-un genunchi, am mângâiat blana roşcată, ţepoasă după atâţia ani, şi m-am uitat adânc în ochii lui, care dădeau semne de bătrâneţe. Graţie atingerii fizice, am simţit, preţ de-o clipă, aceeaşi legătură puternică dintre noi."


"Rurisk şi cu mine ne-am uitat unul la altul şi am rânjit ca doi imbecili. Fumul. Prinţul surâse blând către sora lui.
— Uite cum stau lucrurile. FitzChivalry şi-a dat seama în seara asta că e un om mort. Prea mulţi oameni au aflat că e asasin. Dacă mă omoară pe mine, tu îl omori pe el. Dacă nu mă omoară, cum să meargă acasă, în faţa regelui său? Chiar dacă acesta îl iartă, jumătate de curte va şti că e asasin. Asta îl face inutil. Bastarzii inutili sunt o primejdie pentru regalitate.
Rurisk îşi termină cuvântarea şi bău restul vinului."




„Dacă te-ai săturat de un fantasy-clişeu plin de elfi care inundă librăriile, trebuie să citeşti Ucenicul asasinului. Merită!”
Pixel Planet

„Robin Hobb este minunat de originală, iar personajele ei sunt uluitoare! Întorsăturile intrigii sunt plauzibile, dar nu şi previzibile.”
Entertainment Weekly

„Cu siguranţă, Robin Hobb a stabilit standardul pentru romanul fantasy contemporan “
ORSON SCOTT CARD

„Călcând pe urmele lui George R.R. Martin, Hobb străluceşte în abilitatea de a crea personaje cu psihologie credibilă, manipulate şi compromise de intrigi politice.”
The Washington Post

„Un fantasy medieval cu elemente gotice sumbre.”
Locus

"Ucenicul asasinului (1995) (titlu original Assassin's Apprentice) este prima carte din trilogia Farseer scrisă de Robin Hobb. A fost prima carte scrisă sub acest pseudonim, titlul inițial fiind Chivalry’s Bastard. Povestea personajelor din trilogia Farseer continuă în trilogia Tawny Man. În același univers se petrece și acțiunea altei trilogii, The Liveship Traders." - wikipedia

1. Ucenicul asasinului

2. Asasinul regal

3. Răzbunarea asasinului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu