jurnale pentru femei

Oameni si dragoni in carti

Citesc zilele acestea o carte in limba engleza, Dragonbane, scrisa de Sherrilyn Kenyon, o carte din care nu inteleg chiar tot, insa care imi place foarte mult. Este imprumutata de la biblioteca din orasul unde locuiesc. Ma bate gandul sa o cumpar, daca o gasesc prin vreun magazin, deoarece lectura merge greu si tare imi doresc sa inteleg totul. Deocamdata stau cu google translate langa mine, sa pot traduce fiecare cuvant care imi este necunoscut. Aceasta activitate imi rapeste o parte din placerea de a citi, dar nu ma impiedica sa merg in continuare pe acest drum. E un mod de a ma bucura de o carte buna si de a invata limba engleza.

Am regasit tot astazi un articol despre oameni si dragoni. Acolo am postat un citat luat dintr-o alta carte care mie mi-a placut foarte mult. I-as putea spune chiar cartea mea de suflet din ultimii ani, caci m-am indragostit iremediabil de felul in care scrie Robin Hobb. Dragonii ei sunt diferiti de cei imaginati in cartea Dragonbane, insa ceea ce imi place mie mult este faptul ca scriitoarele fac in asa fel incat omul sa indrageasca acesti dragoni, sa ii inteleaga si sa ii respecte, lucru care, sunt absolut convinsa, nu s-ar intampla niciodata in realitate. Si spun asta gandindu-ma la faptul ca omul este o fiinta vulnerabila, dar totodata puternica, inteligenta, precauta si dornica sa stapaneasca lumea.


E putin probabil, daca ar exista in realitate dragoni, ca omul sa ii accepte alaturi, sa imparta puterea cu ei sau sa se lase ingenunchiat de fiinte pe care le considera inferioare doar pentru ca nu ii seamana. Cu superioritate trateazza omul si delfinii, si cainii, si alte animale, de parca ar fi legat la ochi si nu ar vedea zilnic atatea dovezi ca animalele sunt sensibile, ca au in ele o umanitate care din noi incepe sa dispara, daca a existat vreodata cu adevarat. Si atunci, cum sa nu ma refugiez in lectura, cum sa nu prefer compania cartilor, mai ales daca in ele gasesc fiinte fantastice pe care autorul le inzestreaza cu calitati pe care noi, oamenii, ni le dorim si pe care le apreciem?

Oameni si dragoni in carti. Aveti in acest scurt articol doua recomandari de carti bune in care dragonii populeaza pamantul si ne dau lectii de supravietuire, de bunatate, de inteligenta, de tot ceea ce conteaza pentru sufletul omului. Sa dati clic pe linkuri, daca doriti sa aflati mai multe informatii si sa va bucurati de niste carti bune in care dragonii se fac usor indragiti de catre cititori.

2 comentarii:

  1. Eu sunt sigura ca nu am putea accepta dragonii in viata noastra, dar e foarte placut sa citesti carti in care se intampla lucruri care nu s-ar putea intampla in viata de zi cu zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din acest motiv imi plac atat de mult cartile sf si fantasy. ;)

      Ștergere